Forum www.warbladepoland.fora.pl Strona Główna
 Forum
¤  Forum www.warbladepoland.fora.pl Strona Główna
¤  Zobacz posty od ostatniej wizyty
¤  Zobacz swoje posty
¤  Zobacz posty bez odpowiedzi
www.warbladepoland.fora.pl
Warblade - klasyczna strzelanka kosmiczna - polskie forum - http://warbladepl.atspace.com/
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie  RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 
 
Cave Story
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Następny

Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.warbladepoland.fora.pl Strona Główna -> Inne gry Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Cave Story
Autor Wiadomość
SolarBlade
Administrator
Administrator


Dołączył: 13 Sty 2008
Posty: 685
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/4
Skąd: Śląsk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 15:21, 07 Kwi 2008    Temat postu:
 
Hmm... kurcze... nie wiem jak konkretnie Ci pomóc... Confused

Rozumiem, że pierwszy etap potrafisz przejść, postaraj się przechodzić go bez ubytku nawet jednego punktu życia.

Zasadniczo, Life Pota powinno się użyć DOPIERO podczas walki z panem B. Podczas samego piekła w ogóle nie powinieneś go ruszać (wierz mi - dużo bardziej irytujące jest zginąć na koniec walki z panem B. niż podczas samego piekła). Evil or Very Mad

Podczas spadających kamieni pruj cały czas Boosterem w prawo nie zatrzymując się w ogóle chyba, że akurat jakiś kamień leci Ci idealnie na głowę w tym momencie natychmiast Boostuj w lewo. Ignoruj "kupidynów" - zadają mało obrażeń i nie warto się nimi przejmować.
Nie wiem jak Ci bardziej tu pomóc, ten poziom jest bardzo na wyczucie, ponieważ kamienie spadają losowo na planszę.

W trzeciej części staraj się posuwać naprzód bardzo powoli. Kiedy zobaczysz zagrożenie natychmiast odwrót i powolutku rozwal cel (np. waląc ze spura), wyjątkiem są aniołki z szablami, które blokują ataki, spróbuj je podpuścić i uciekając rozwal Nemesisem (również tym od Curly).

Ostatnia część normalnego piekła "king press" (ten duży kamień) nie jest aż tak ciężka o ile nie zależy Ci by zaoszczędzić trochę rakiet. Po prostu stań pod "laserem" wyekwipuj rakietnicę i wal do skutku, jeśli całość dobrze wykonasz nie powinieneś oberwać nawet raz, (chociaż może będziesz musiał uskoczyć przed jednym atakiem z lasera).

Co do pytania z działu WarbladePoland zaraz idę odpowiedzieć.



Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry Zobacz profil autora
Konrad
Champion III
Champion III


Dołączył: 15 Sty 2008
Posty: 498
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/4

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 15:33, 07 Kwi 2008    Temat postu:
 
Gdybym grał na swoim profilu to do piekła już bym trafił bez Life Pota Very Happy



Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry Zobacz profil autora
SolarBlade
Administrator
Administrator


Dołączył: 13 Sty 2008
Posty: 685
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/4
Skąd: Śląsk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 15:38, 08 Kwi 2008    Temat postu:
 
Wiem że to może nie powód do chwały ale udało mi się wyedytować grę tak by można było dostać się do pana B. w ogóle bez przechodzenia piekła i bez pomocy Curly Twisted Evil

Swoją drogą domyślasz się gdzie tak naprawdę jest pan B.? Można dostać się w jego pobliże (konkretnie jedną "mapę" od niego) jeszcze w normalnej grze i to nawet bez przechodzenia piekła. Very Happy



Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry Zobacz profil autora
Konrad
Champion III
Champion III


Dołączył: 15 Sty 2008
Posty: 498
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/4

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 15:47, 08 Kwi 2008    Temat postu:
 
Chodzi ci o to coś tam Passage?



Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry Zobacz profil autora
SolarBlade
Administrator
Administrator


Dołączył: 13 Sty 2008
Posty: 685
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/4
Skąd: Śląsk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 15:49, 08 Kwi 2008    Temat postu:
 
Nom Very Happy po czym się domysliłeś?



Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez SolarBlade dnia Wto 15:53, 08 Kwi 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry Zobacz profil autora
Konrad
Champion III
Champion III


Dołączył: 15 Sty 2008
Posty: 498
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/4

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 16:09, 08 Kwi 2008    Temat postu:
 
Na filmiku widziałem jak przez to miejsce przechodzi Heavy Press, a w normalnej grze byłem tam wcześniej i się zastanawiałem jak dostać się do drzwi Very Happy



Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Konrad dnia Wto 16:55, 08 Kwi 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry Zobacz profil autora
SolarBlade
Administrator
Administrator


Dołączył: 13 Sty 2008
Posty: 685
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/4
Skąd: Śląsk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 17:13, 08 Kwi 2008    Temat postu:
 
A teraz obrazek niespodzianka:
[link widoczny dla zalogowanych]

Jest to oryginalny screen z gry. Żaden edit w paincie czy Shop'ie



Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry Zobacz profil autora
Konrad
Champion III
Champion III


Dołączył: 15 Sty 2008
Posty: 498
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/4

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 17:24, 08 Kwi 2008    Temat postu:
 
Hehe Laughing dobre



Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry Zobacz profil autora
SolarBlade
Administrator
Administrator


Dołączył: 13 Sty 2008
Posty: 685
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/4
Skąd: Śląsk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 17:38, 09 Kwi 2008    Temat postu:
 
Kurka natrafiłem na cięższy do zwalczenia problem. Próbowałem wyedytować pliki z grafiką używaną w CS (tzw. sprite'y), ale po wprowadzeniu zmian gra nie chce się uruchomić i wywala jakieś dziwne błędy Crying or Very sad . Gdzieś czytałem, że Pixel wpisał w grę coś, co ją zablokuje, jeżeli wszystkie pliki z grafiką nie będą miały jakiegoś jego... "podpisu"? Confused Hmm... trzeba będzie jakoś rozgryźć ten orzech.



Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry Zobacz profil autora
Konrad
Champion III
Champion III


Dołączył: 15 Sty 2008
Posty: 498
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/4

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 18:18, 09 Kwi 2008    Temat postu:
 
A co chcesz zmienić w grafice? A może napiszesz też spolszczenie Very Happy



Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Konrad dnia Śro 18:19, 09 Kwi 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry Zobacz profil autora
SolarBlade
Administrator
Administrator


Dołączył: 13 Sty 2008
Posty: 685
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/4
Skąd: Śląsk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 19:30, 09 Kwi 2008    Temat postu:
 
Wiesz... tak z duszy eksperymentatora Razz a na serio to potrzebne mi to jest do zrobienia moda, potrzebę przerobić niektóre sprite'y przeciwników na inne. Widziałem w jednym modzie jak ktoś przerobił te koto-podobne latające duchy (z mapy "Outer Wall") na dziwnie wyglądające latające świdry... Confused czy coś.

Spolszczenie (czy w ogóle zmiany w "treści") wiem jak zrobić, jedyne, co zostało to przetłumaczyć wszystkie kwestie na polski. Zrobię tłumaczenie, ale podejrzewam, że będzie gotowe dopiero pod koniec maja. Jedyny problem, jaki pozostaje z tłumaczeniem to fakt, że dialogi w języku polskim są z reguły dłuższe (dokładnie: składają się z większej ilości znaków) niż w angielskim i będę musiał na nowo rozmieszczać parametry, które "pauzują" dialog tak by można było wszystko przeczytać. Uff...



Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry Zobacz profil autora
Konrad
Champion III
Champion III


Dołączył: 15 Sty 2008
Posty: 498
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/4

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 19:33, 09 Kwi 2008    Temat postu:
 
Ja kiedyś próbowałem spolszczyć tak dla próby i się udało, ale nie chciało mi się wszystkiego tłumaczyć i wpisywać wiec dałem sobie spokój Razz

A to widzę że wiesz co tam trzeba powpisywać i jak żeby sie to wyświetlało tak jak powinno



Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Konrad dnia Śro 19:34, 09 Kwi 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry Zobacz profil autora
SolarBlade
Administrator
Administrator


Dołączył: 13 Sty 2008
Posty: 685
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/4
Skąd: Śląsk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 7:00, 10 Kwi 2008    Temat postu:
 
Udało mi się wprowadzić bossa do testowej planszy, na której eksperymentuję. Da się go nawet zabić, ale nie znika pasek życia po tym jak zostanie pokonany. Confused Kolejny fant do rozwiązania. Czytałem też, że z bossami podobno jest jakiś Bug, który bardzo utrudnia nimi operowanie.



Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry Zobacz profil autora
SolarBlade
Administrator
Administrator


Dołączył: 13 Sty 2008
Posty: 685
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/4
Skąd: Śląsk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 21:17, 11 Kwi 2008    Temat postu:
 
SUKCES! SUKCES!
Udało mi się obejść zabezpieczenia CS i wyedytować grafikę tak by gra nie sprawiała żadnych problemów.

Oto mała próbka takiej edycji:
[link widoczny dla zalogowanych]
(Prawy przycisk myszy i "zapisz jako")

Plik należy skopiować do katalogu >(...)\doukutsu\data\<. Wcześniej można zrobić sobie jego kopię zapasową. Po załączeniu gry spróbujcie np. zapisać grę. Widać różnicę? Very Happy

Wiem, że może cieszę się jak głupi do sera, ale mam satysfakcję, że sam do tego doszedłem.



Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry Zobacz profil autora
Konrad
Champion III
Champion III


Dołączył: 15 Sty 2008
Posty: 498
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/4

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 10:02, 12 Kwi 2008    Temat postu:
 
Brawo!! Very Happy A jak w ogóle ty to zrobiłeś? Masz jakiś specjalny program?



Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry Zobacz profil autora
SolarBlade
Administrator
Administrator


Dołączył: 13 Sty 2008
Posty: 685
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/4
Skąd: Śląsk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 14:45, 12 Kwi 2008    Temat postu:
 
Dowolny edytor grafiki (tu użyłem po prostu painta) oraz HEXedytor by zmodyfikować plik tak by gra chciała go odczytać. Smile



Post został pochwalony 1 raz
Powrót do góry Zobacz profil autora
Konrad
Champion III
Champion III


Dołączył: 15 Sty 2008
Posty: 498
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/4

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 16:02, 12 Kwi 2008    Temat postu:
 
A to jak edytujesz plik i zapiszesz to nie działa?



Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry Zobacz profil autora
SolarBlade
Administrator
Administrator


Dołączył: 13 Sty 2008
Posty: 685
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/4
Skąd: Śląsk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 13:16, 13 Kwi 2008    Temat postu:
 
Niestety nie. Spróbuj wyedytować jakikolwiek plik *.pbm (tak naprawdę jest to bitmapa *.bmp, ale rozszerzenie MUSI pozostać w formacie pbm) czymkolwiek np. paintem, po czym zapisać go (wyłącz "tylko do odczytu") i uruchomić grę.

Gra zacznie strajkować natychmiast albo w momencie, gdy wejdziesz na mapę gdzie używane są sprit'e z danego obrazku.



Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry Zobacz profil autora
Konrad
Champion III
Champion III


Dołączył: 15 Sty 2008
Posty: 498
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/4

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 13:40, 13 Kwi 2008    Temat postu:
 
A to skąd wiedzłałeś co trzeba zrobić żeby działało? Znasz się trochę na tym chyba Smile



Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry Zobacz profil autora
SolarBlade
Administrator
Administrator


Dołączył: 13 Sty 2008
Posty: 685
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/4
Skąd: Śląsk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 14:38, 13 Kwi 2008    Temat postu:
 
Część z autopsji, część się domyśliłem, trochę przeczytałem. Znalazłem kilka drobnych adnotacji w Internecie, które naprowadziły mnie na właściwe tory. Drogą prób i błędów krok po kroku udało mi się dojść do tego, co jak zrobić żeby działało.

Z ostatniej chwili: udało mi się zakodować w pełni działającego bossa (tu: Barloga) z paskiem życia, atakami itd.



Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry Zobacz profil autora
Konrad
Champion III
Champion III


Dołączył: 15 Sty 2008
Posty: 498
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/4

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 17:36, 13 Kwi 2008    Temat postu:
 
To może zrobisz Cave Story 2 Very Happy
A jak tam prace nad stroną i spolszczeniem?



Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry Zobacz profil autora
SolarBlade
Administrator
Administrator


Dołączył: 13 Sty 2008
Posty: 685
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/4
Skąd: Śląsk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 18:40, 13 Kwi 2008    Temat postu:
 
"Cave Story 2" to może nie, bo zasadniczo jest to "zastrzeżony" dla Pixel'a tytuł i nie mam zamiaru narażać się na konsekwencje, ale jakiś mod, trybut i spolszczenie na pewno się ukażą. Smile

Prace nad stronką i spolszczeniem posuwają się na przód, ale raczej nie opublikuję niczego aż nie skończą się matury i będę mieć naprawdę dużo czasu by wszystko zrobić.. póki, co... szkoła i wykształcenie są ważniejsze... Rolling Eyes ... mam nadzieję, że zostanie to zrozumiane.



Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry Zobacz profil autora
Konrad
Champion III
Champion III


Dołączył: 15 Sty 2008
Posty: 498
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/4

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 18:42, 13 Kwi 2008    Temat postu:
 
A to ty też masz maturę w tym roku, hehe Very Happy



Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry Zobacz profil autora
Lukassess
Admiral
Admiral


Dołączył: 17 Kwi 2008
Posty: 80
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/4

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 19:22, 10 Cze 2008    Temat postu:
 
No, chłopaki, chyba dołączyłem do grona fanów Cave Story Smile Coprawda jestem dopiero na labiryncie, ale już ciężko mi się oderwać, nawet Warblade odstawiłem (na jakiś czas oczywiście). Ta gra mi wspomnienia wróciła za czasów C-64 i gier których tytułów sobie nie przypomnę Razz Wtedy to grywalność nie grafika liczyły się najbardziej. Młody jestem, ale to wiem i pamiętam...

No, ale przydała by mi się wasza rada:
Opyla się brać snake'a w sklapiku labirynckim? Bo testowałem, i nie powiem, dość mocna ( i wali przez ściany Smile), ale wiem, że później mogę dorwać spura, więc nie wiem czy czekać. Co radzicie?

Btw. Też znalazłem majtki Curly xD Przypadkiem, ale jednak Very Happy



Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Lukassess dnia Wto 19:22, 10 Cze 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry Zobacz profil autora
Konrad
Champion III
Champion III


Dołączył: 15 Sty 2008
Posty: 498
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/4

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 20:50, 10 Cze 2008    Temat postu:
 
Ja wybrałem spur'a bo to niby najlepsza broń, ale żeby użyć jego pełnej mocy trzeba przycisk strzału przytrzymać 3-4 sekundy, więc mimo iż go mam to nie korzystam z niego. A snake'a to nie probowałem więc nie wiem jaką ma moc.



Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   

Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.warbladepoland.fora.pl Strona Główna -> Inne gry Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Następny
Strona 2 z 9

 
Skocz do:  
 
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

 
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo

Powered by phpBB © 2004 phpBB Group
Galaxian Theme 1.0.2 by Twisted Galaxy