Forum www.warbladepoland.fora.pl Strona Główna
 Forum
¤  Forum www.warbladepoland.fora.pl Strona Główna
¤  Zobacz posty od ostatniej wizyty
¤  Zobacz swoje posty
¤  Zobacz posty bez odpowiedzi
www.warbladepoland.fora.pl
Warblade - klasyczna strzelanka kosmiczna - polskie forum - http://warbladepl.atspace.com/
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie  RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 
 
Cave Story
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Następny

Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.warbladepoland.fora.pl Strona Główna -> Inne gry Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Cave Story
Autor Wiadomość
Konrad
Champion III
Champion III


Dołączył: 15 Sty 2008
Posty: 498
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/4

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 14:29, 01 Gru 2008    Temat postu:
 
Dzięki Very Happy Zaraz wypróbuję moda Very Happy

EDIT:

No trudny, trudny. Chyba ze czterech kapsuł życia nie mogę zebrać i jednej skrzynki Sad Namęczyłem się nad przejściem tego wodnego czegoś w Mimiga Village które prowadzi do Egg Corridor, a jak już się udało to zginąłem w Corridorze Sad A Tobie to już pewnie się udało dawno to przejść Smile



Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Konrad dnia Pon 19:23, 01 Gru 2008, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry Zobacz profil autora
SolarBlade
Administrator
Administrator


Dołączył: 13 Sty 2008
Posty: 685
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/4
Skąd: Śląsk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 22:22, 01 Gru 2008    Temat postu:
 
W "Jenka`s Nightmare" grałem kiedyś i jest to jeden z fajniejszych modów do CaveStory, jaki powstał. Treść i kod gry ma bardziej zawiły niż oryginalne CaveStory. Co prawda nie dotrwałem do końca tego, modu ale kiedyś na pewno postaram się go przejść do końca (czy też do momentu, w którym został skończony).

W WTF story jeszcze nie grałem, ale spróbuję.

Sam też tworzę od jakiegoś czasu moda (właściwie dwa mody- jeden to tłumaczenie oryginalnego CS na język polski a drugi to mod z "inwencją"), ale aktualnie prace są zawieszone.



Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry Zobacz profil autora
Konrad
Champion III
Champion III


Dołączył: 15 Sty 2008
Posty: 498
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/4

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 23:00, 01 Gru 2008    Temat postu:
 
Zapewne dalej doszedłeś niż mi się udało do tej pory Smile
A co do Twoich prac, czemu są zawieszone?



Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry Zobacz profil autora
SolarBlade
Administrator
Administrator


Dołączył: 13 Sty 2008
Posty: 685
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/4
Skąd: Śląsk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 16:13, 02 Gru 2008    Temat postu:
 
Przeszedłem demówkę WTF story. Autor nadał temu modowi tytuł nie od parady, ale i tak się fajnie grało.

W "Jenka`s Nightmare" nie pamiętam gdzie doszedłem, może mam jeszcze gdzieś starego "sejwa" to zobaczę.

A co do prac... sam nie wiem... za dużo marnuję czasu na inne rzeczy, poza tym teraz nie mam już tyle wolnego czasu, co w wakacje.



Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry Zobacz profil autora
Poke94
Captain
Captain


Dołączył: 13 Wrz 2008
Posty: 50
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/4
Skąd: -)
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 15:39, 21 Gru 2008    Temat postu:
 
Ja w Jenka's Nightmare utknałem w Sand Zone, i chyba dalej nie przejdę. Kończę robić moda, niestety po angielsku (bo łatwiej Smile)



Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry Zobacz profil autora
Konrad
Champion III
Champion III


Dołączył: 15 Sty 2008
Posty: 498
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/4

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 20:26, 21 Gru 2008    Temat postu:
 
Heh, ja też Razz



Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry Zobacz profil autora
SolarBlade
Administrator
Administrator


Dołączył: 13 Sty 2008
Posty: 685
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/4
Skąd: Śląsk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 1:56, 22 Gru 2008    Temat postu:
 
Heh, ale jestem w plecy z pracą...

Kiedy stornka o CS oficjalnie ruszy macie zarezerwowane miejsce na wasze mody... oczywiście, jeśli chcecie...



Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry Zobacz profil autora
Poke94
Captain
Captain


Dołączył: 13 Wrz 2008
Posty: 50
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/4
Skąd: -)
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 8:38, 22 Gru 2008    Temat postu:
 
Mój mod nie będzie żadną rewelacją. To będzie tylko trochę zmienione cave story. Na razie przerabiam plantację.


//SolarBlade
Poke94 gratulujemy napisanie pięciotysięcznego postu na naszym forum
Very Happy



Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry Zobacz profil autora
Konrad
Champion III
Champion III


Dołączył: 15 Sty 2008
Posty: 498
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/4

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 12:06, 22 Gru 2008    Temat postu:
 
Przez swoją wypowiedź "ja też" miałem na myśli że też utknąłem w Sand Zone, nie że kończę moda bo ja modów robić nie umiem i nie chcę mi się Razz



Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry Zobacz profil autora
Poke94
Captain
Captain


Dołączył: 13 Wrz 2008
Posty: 50
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/4
Skąd: -)
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 12:25, 22 Gru 2008    Temat postu:
 
Nie jestem tego pewien, ale w Sand Zonie chyba jest potrzebny Booster. Chyba będzie trzeba poedytowaćSmile



Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry Zobacz profil autora
Konrad
Champion III
Champion III


Dołączył: 15 Sty 2008
Posty: 498
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/4

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 12:32, 22 Gru 2008    Temat postu:
 
Pfu... Teraz się skapnąłem. Nie utknałem w Sand Zone tylko Egg Corridor a i w Grasstown nie mogę jednej rzeczy zrobić. Jest sobie gdzieś tam komputer u góry ale chyba jeszcze go nie odpalałem Razz i nie wiem jak bardzo jest on istotny, czy muszę go włączyć czy nie. A jeszcze w Reservoir jest tam woda na dole a dalej są drzwi, ale nie mogę przejść przez tą wodę bo tam wieje na dole :/



Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry Zobacz profil autora
Poke94
Captain
Captain


Dołączył: 13 Wrz 2008
Posty: 50
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/4
Skąd: -)
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 19:10, 22 Gru 2008    Temat postu:
 
Musisz włączyć ten komputer w Grasstownie. Tam chyba był jakiś pojedynek.



Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry Zobacz profil autora
SolarBlade
Administrator
Administrator


Dołączył: 13 Sty 2008
Posty: 685
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/4
Skąd: Śląsk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 21:04, 22 Gru 2008    Temat postu:
 
Konrad napisał:

Przez swoją wypowiedź "ja też" miałem na myśli że też utknąłem w Sand Zone, nie że kończę moda bo ja modów robić nie umiem i nie chcę mi się Razz


Aaa... to sorki. Źle zrozumiałem. Ale myślę ze się nauczysz i zrobisz jakiegoś fajnego moda. Jak skończę solucję pisać to napiszę poradnik dotyczący modów.

Poke94 napisał:

Nie jestem tego pewien, ale w Sand Zonie chyba jest potrzebny Booster. Chyba będzie trzeba poedytowaćSmile


Z tego, co pamiętam to NIE jest potrzebny. Przynajmniej nie za pierwszym razem. Wiem, że trzeba tam coś pokombinować z tymi teleporterami. Nie wiem jak autorowi udało się tak to zagmatwać, ale wiem, że jak się "nakarmiło" bodajże dwa z trzech piesków siedzących przy teleporterach (w odpowiedniej kolejności) i potem wskoczyło się w odpowiedni teleporter to zamiast przenieść się do kolejnego z tych trzech przenosiło się do zupełnie innego miejsca gdzie można było dalej pociągnąć akcję gry. Zdaje mi się, że była też jakaś kombinacja przenosząca gdzieś w sekretne miejsce.



Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry Zobacz profil autora
Poke94
Captain
Captain


Dołączył: 13 Wrz 2008
Posty: 50
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/4
Skąd: -)
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 22:05, 22 Gru 2008    Temat postu:
 
Ok, rozumiem. Właśnie na tych teleportach utknąłem. A autor tego moda chyba wykorzystał stawianie flag i pytania o nie w skryptach (fl+, fl-, flj), ale na pewno ciężko byłoby coś takiego zrobić. Ewentualnie można by było wejść do kodu gry.



Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Poke94 dnia Wto 10:30, 23 Gru 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry Zobacz profil autora
SolarBlade
Administrator
Administrator


Dołączył: 13 Sty 2008
Posty: 685
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/4
Skąd: Śląsk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 22:23, 23 Gru 2008    Temat postu:
 
Szczerze mówiąc do kodu akurat tego poziomu za bardzo jeszcze nie zaglądałem. To z flagami jest dość oczywiste, bo to jest jedno z bodajże trzech dostępnych w CaveStory "zapytań o warunek" (mam na myśli, że skrypt "pyta" się gry czy flaga jest podniesiona i wykonuje jedną z dwóch podanych instrukcji, zależnie od pozycji flagi) oprócz flag jest chyba zapytanie o przedmiot i zapytanie o broń.

Największą sztuką według mnie jest to, że mając cztery teleportery (czy pięć jeśli ten sekretny teleporter faktycznie istnieje) i co za tym idzie cztery flagi, twórca tej gry ułożył dużo bardziej skomplikowany układ zapytań, który "wielokrotnie" pyta o kolejne flagi i potem wykonuje jeden z więcej niż dwóch rozkazów.



Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry Zobacz profil autora
Poke94
Captain
Captain


Dołączył: 13 Wrz 2008
Posty: 50
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/4
Skąd: -)
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 19:09, 25 Gru 2008    Temat postu:
 
Zajrzałem do kodu ale nic mi to nie dałoSmile autor użył 6 flag po 2 na każdy teleporter używany. Masakra! Poddałem się po pierwszym teleporterze:)



Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry Zobacz profil autora
SolarBlade
Administrator
Administrator


Dołączył: 13 Sty 2008
Posty: 685
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/4
Skąd: Śląsk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 21:20, 25 Gru 2008    Temat postu:
 
Tylko 6 flag? No to i tak zgrabnie to ułożył...

Hej chwila... przecież tam są, (co najmniej) cztery teleportery a nie trzy (6/2=3), prawda? Też zajrzę do kodu tego levelu i zobaczymy czy uda mi się cokolwiek zrozumieć. Wink



Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry Zobacz profil autora
Poke94
Captain
Captain


Dołączył: 13 Wrz 2008
Posty: 50
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/4
Skąd: -)
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 8:18, 26 Gru 2008    Temat postu:
 
Ale przy tych czwartym i piątym nie ma pieska. A chodziło mi o flagi, które zmienia piesek.
A co do edytowania, to się wkurzyłem i zedytowałem, idę dalej, a tam labirynt i to pasujący do nazwy:) jednym słowem, to było coś, jak te pieski. Uznałem, że lepiej zabrać się za swój własny mod i dać sobie spokój z Jenka`s Nightmare:)



Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry Zobacz profil autora
SolarBlade
Administrator
Administrator


Dołączył: 13 Sty 2008
Posty: 685
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/4
Skąd: Śląsk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 15:09, 26 Gru 2008    Temat postu:
 
Poke94 napisał:

Ale przy tych czwartym i piątym nie ma pieska. A chodziło mi o flagi, które zmienia piesek.


Aaaaa, racja o tym nie pomyślałem. Smile

Poke94 napisał:

Uznałem, że lepiej zabrać się za swój własny mod i dać sobie spokój z Jenka`s Nightmare:)


Życzę powodzenia. Wink



Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry Zobacz profil autora
Poke94
Captain
Captain


Dołączył: 13 Wrz 2008
Posty: 50
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/4
Skąd: -)
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 21:16, 29 Gru 2008    Temat postu:
 
W cave story jest chyba blokada skryptów. Jak dodaje więcej elementów, to mieszają się skrypty. Albo nie działają. Eh, chyba najlepiej całkiem przerobić cave story:)



Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry Zobacz profil autora
SolarBlade
Administrator
Administrator


Dołączył: 13 Sty 2008
Posty: 685
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/4
Skąd: Śląsk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 16:50, 30 Gru 2008    Temat postu:
 
A może to wina złego "adresowania" konkretnych "eventów" bo każdy event musi się zaczynać od

Kod:

#xxxx



Gdzie x'ksy to cyfry i MUSI ich tam być cztery. Choćbyś chciał zapisać event nr "240" to i tak musisz napisać "#0240". No i oczywiście nie należy numerować eventów poniżej wartości bodajże "#0100" bo to są eventy zapisane "odgórnie" dla całe gry (w skrypcie "head") i tak dla przykładu event nr "#0016" to "sejwowanie".



Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry Zobacz profil autora
Poke94
Captain
Captain


Dołączył: 13 Wrz 2008
Posty: 50
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/4
Skąd: -)
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 19:09, 30 Gru 2008    Temat postu:
 
Ok, to wiem. Zwykle daje eventy ponad 5000. Może to dlatego?Smile Jeśli tak, to mogę naprawić kilka miejsc w moim modzie



Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry Zobacz profil autora
SolarBlade
Administrator
Administrator


Dołączył: 13 Sty 2008
Posty: 685
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/4
Skąd: Śląsk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 18:24, 31 Gru 2008    Temat postu:
 
Hmmm... możliwe, choć byłoby to dość dziwne. Ja zwykle daję eventy od tysiąca w górę.



Post został pochwalony 1 raz
Powrót do góry Zobacz profil autora
Poke94
Captain
Captain


Dołączył: 13 Wrz 2008
Posty: 50
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/4
Skąd: -)
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 7:02, 23 Sty 2009    Temat postu:
 
Dzięki za podpowiedź. Narazie wszystko działa.



Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry Zobacz profil autora
SolarBlade
Administrator
Administrator


Dołączył: 13 Sty 2008
Posty: 685
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/4
Skąd: Śląsk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 14:45, 23 Sty 2009    Temat postu:
 
Spoko. Z tego, co pamiętam to CaveStory na pewno odwala dziwne sztuczki, jeśli eventy mają np. numer powyżej 9 tysięcy. Możliwe, że jest to wina metody, jaką zapisywane są pliki ze skryptami.



Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   

Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.warbladepoland.fora.pl Strona Główna -> Inne gry Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Następny
Strona 5 z 9

 
Skocz do:  
 
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

 
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo

Powered by phpBB © 2004 phpBB Group
Galaxian Theme 1.0.2 by Twisted Galaxy